.

A Joy Division-től meg így:

 

 

 

Újra visszatér az Artemovsk 38 fedélzetére a poszt-punk hullám legnagyobb slágereit feldolgozó, napjaink zenei világába átültető elsöprő erejű francia formáció, a Nouvelle Vague. Első – önmagukról elnevezett – albumukon olyan, a ’70-es és ’80-as éveket meghatározó zenekaroknak számait dolgozták fel, mint a Joy Divison, a The Clash, The Cure, Depeche Mode, Dead Kennedys. A dalokat bossa nova stílusban feléneklő énekesnők saját bevallásuk szerint az eredeti számokat sok esetben nem is hallották korábban, így azok teljesen új életre kelnek, sajátos színezetet kaphattak.

 

Következő, Bande A Part című lemezükön Buzzcocks, Blondie, Bauhaus, New Order slágerek kaptak új értelmezést ska, a reggae és a blues felfogásban, megint csak a szexi francia énekesnők előadásában. A zenekari koncepció egyértelmű világsikernek bizonyult, a legkeményebb hardcore fanok is fogyasztották a puhított slágereket. A két producerben, Marc Collinban és Olivier Libaux-ban azonban az is felmerült: vajon mit szólnak ehhez maguk az eredeti műveket szállító művészek? Erre kapunk választ a Nouvelle Vague NV3 című új albumán, amelynek egyes trekkjein maguk az alapanyagot készítő zenészek is szerepelnek: együtt énekel a zenekar vezető énekesnője Melanie Pain Martin Gore-al a Depeche Mode-ból, Marina Celeste Terry Hallal a Specialsből, és még sorolhatnánk.

 

Hatalmas bulit tartogat hát számunkra ez a jellegéből adódóan egy végtelenségig folytatható zenekari projekt, a Nouvelle Vague, ami garantáltan csakis slágerekkel érkezik az állóhajóra. Ideje kikupálni magunkat az elmúlt három-négy évtized új-hullámos slágereiből, hogy tiszta szívvel énekelhessük majd Camille-el a Dead Kennedys slágerét: „Too drunk to fuck!”

 

A szöveg a MOHA oldaláról származik.